خدمات انتشارات پیک مشاور

خدمات انتشارات پیک مشاور کامل و متنوع شامل خدمات مشاوره، خدمات پیش از چاپ، چاپ و خدمات پس از چاپ را ارائه می‌نماید که در ادامه فهرست شده است.

به صورت خلاصه خدمات چاپ و نشر ارائه شده توسط انتشارات پیک مشاور به شرح زیر است:

خدمات مشاوره

ارائه خدمات مشاوره و همکاری

  • مشاوره و همکاری در گردآوری، تدوین و تألیف کتاب با کیفیت بالا و مطابق استانداردهای روز چاپ و نشر
  • مشاوره و همکاری در چاپ کتاب های اشتراکی و سریالی (با توجه به گستردگی اطلاعات در زمینه‌های تخصصی مختلف و سرعت بسیار بالای تولید علم در عصر کنونی)
  • مشاوره و همکاری در ترجمه کتاب با کیفیت بالا و مطابق استانداردهای روز چاپ و نشر
  • مشاوره و همکاری در زمینه بررسی پایان‌نامه‌های دانشجویی و انتشار آن‌ها در قالب کتاب مطابق با استانداردها و شیوه‌نامه‌های مربوطه
  • مشاوره و همکاری در تبدیل تجارب کارآفرینان محترم، مدیران موفق و اصناف گرامی به کتاب
  • برگزاری دوره‌های کتاب نویسی
  • ارائه خدمات کارآموزی به دانشجویان رشته‌های مرتبط

جهت دریافت مشاوره اینجا کلیک کنید.

انجام مراحل اداری و قانونی چاپ کتاب

  • دریافت شابک
  • دریافت فیپا
  • دریافت مجوز چاپ کتاب
  • دریافت مجوز پخش (اعلام وصول)

خدمات پیش از چاپ

  • تایپ کتاب
  • ویرایش عمومی و تخصصی
  • صفحه‌آرایی و تنظیمات چاپی کتاب
  • طراحی جلد کتاب
  • طراحی داخلی کتاب
  • برآورد هزینه چاپ کتاب
  • ارائه قراردادهای متنوع (حتی با شرایط پرداخت اقساطی)
  • چاپ کتاب

خدمات پس از چاپ

  • ضمانت حسن انجام کار و کیفیت چاپ کتاب
  • مسئولیت‌پذیری انتشارات پیک مشاور در چاپ کتاب
  • مشاوره در حوزه بازاریابی و فروش
  • همکاری در بازاریابی و فروش (نشر کتاب)

جهت ثبت سفارش اینجا کلیک کنید.

ثبت سفارش
خدمات پیک مشاور

راهنمای انتخاب ناشر مناسب برای چاپ کتاب

۱- همه‌ی ناشرهای کشور از نظر حقوقی برابرند

امتیازات دانشگاهی، دریافت کارت شناسایی اهل قلم، دریافت وام فرهنگیان و یا هر چیز دیگری که مد نظر شماست برای همه‌ی ناشران برابر و یکسان است. اگر ناشری همه‌ی مراحل قانونی یک کتاب را به طور صحیح انجام دهد هیچ مشکلی در روند امور مربوط به چاپ کتاب شما پیش نخواهد آمد.

بین ناشری که ۵۰۰ عنوان کتاب چاپ کرده است و ناشری که همین امروز تأسیس شده است و هیچ کتابی چاپ نکرده است هیچ تفاوتی وجود ندارد.

۲- چهار ویژگی لازم برای یک ناشر

همیشه در انتخاب ناشر به کیفیت در تولید کتاب، حسن خلق و احترام به مخاطب، پایبندی به تعهدات و مسئولیت‌پذیری او توجه داشته باشید؛ همچنین هرگاه بین دو انتشارات که در هر چهار مؤلفه ذکر شده برابرند ناشری را انتخاب نمایید که یا همشهری شما باشد و یا به شهر شما نزدیک‌تر باشد. در اینجا نظر شما را به چهار مؤلفه اساسی ذکر شده جلب می‌نماییم:

  • کیفیت در تولید و چاپ کتاب

در انتشارات پیک مشاور  ارائه‌ی قیمت‌های مناسب ناشی از کاهش قابل توجه سود حاصل از چاپ کتاب است و نه کاهش کیفیت آن.

ما تلاش می‌کنیم که با کمترین هزینه ایجاد شده، بالاترین کیفیت ممکن را ارائه نماییم. در انتشارات پیک مشاور تلاش ما این است که بهره‌وری را که تلفیق اثربخشی و کارایی است ترجمان باشیم.

  • حسن خلق و احترام به مخاطب

بدون شک خوش‌اخلاقی و احترام به نویسندگان در هر شرایطی می‌تواند بسیار ارزشمندتر از حفظ و ارتقای کیفیت چاپ کتاب‌ها باشد. بعضی اوقات پیش می‌آید که نویسنده درخواست‌ها، انتظارات و نگرانی‌های خاصی دارد و این ناشر است که باید با صبر و حوصله نسبت به رفع نگرانی‌های نویسنده و جلب رضایت او مبادرت ورزد. در انتشارات پیک مشاور فرهیختگان عزیزی که پدیدآورندگان آثار فاخر ما هستند در اصل صاحب کسب‌وکار ما محسوب می‌شوند.

  • پایبندی به تعهدات:

تعدادی از شایع‌ترین این بدعهدی‌ها در حوزه چاپ کتاب عبارت‌اند از:

    • استفاده از یک شابک برای چاپ چندین کتاب (شابک هر کتاب باید منحصربه‌فرد باشد در غیر این صورت کتاب هیچ ارزش قانونی ندارد)
    • عدم درخواست فیپا و استفاده از فیپای صوری در کتاب
    • چاپ غیرقانونی کتاب قبل از صدور مجوز چاپ کتاب
    • عدم دریافت اعلام وصول قبل از تحویل کتاب به نویسنده
    • استفاده از کاغذ و موادی غیر از آنچه که در قرارداد آمده است.
    • عدم تحویل به موقع کتاب که در مواردی تا چندین ماه به طول می‌انجامد.
    • تغییر مبلغ قرارداد به بهانه تورم و تغییر قیمت‌های بازار.
  • مسئولیت‌پذیری

به منظور دستیابی به کیفیت مناسب در طول فرایند چاپ و تعیین مسئولیت ناشر در کلیه مراحل لازم است به تعداد کافی نقاط کنترلی پیش بینی گردد. با توجه ده دیدگاه سیستمی موجود در مدیریت انتشارات پیک مشاور اقدام به طرح ریزی و پیش بینی نقاط کنترلی لازم در فرایند تولید کتاب از مرحله تایپ تا چاپ و انتشار آن شده است تا در ابتدا خطاهای احتمالی پیش بینی و کنترل گردند و درصورت بروز هرگونه خطا با بررسی روند تولید، مسئولیت خطای ایجاد شده تعیین و در حداقل زمان رفع گردد.

انتشارات پیک مشاور همواره ۱۰۰% مسئولیت‌های تعهد شده را پذیرا بوده و درجهت رضایت پدیدآورندگان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

۳- ناشر مناسب ناشری است که برای شما و زحمات شما ارزش قائل باشد

انتشارات پیک مشاور بسته‌های حمایتی متنوعی را برای نویسندگان خود عرضه کرده است که در اینجا برجسته‌ترین آن‌ها ذکر خواهد شد:

  • اعطای لوح تقدیر و جایزه درجه یک به برندگان جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران:

چنانچه کتاب شما در انتشارات پیک مشاور به چاپ رسیده باشد و موفق به دریافت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شوید، انتشارات پیک مشاور این جایزه را به شما اعطا خواهد کرد.

  •  اعطای لوح تقدیر و جایزه درجه ۲ به نویسندگان فعال:

چنانچه یک عنوان کتاب شما در طول یک سال، ۳ نوبت با تیراژ ۱۰۰۰ جلد به چاپ برسد، از نظر انتشارات قلم شما قابل‌تقدیر و کتابتان ارزشمند است و به منظور حمایت معنوی از شما، این جایزه‌، به شما تقدیم می‌گردد.

  •  اعطای لوح تقدیر و جایزه ویژه به نویسندگان فرهیخته:

چنانچه کتاب شما در طول یک سال، حداقل ۵۰ هزار نسخه بفروش برسد، انتشارات پیک مشاور  این جایزه را به شما اعطا خواهد کرد.

  • عضویت در باشگاه پدیدآورندگان انتشارات پیک مشاور و صدور کارت شناسایی و استفاده از مزایای همراه آن:

کارت عضویت باشگاه پدیدآورندگان انتشارات پیک مشاور  مزایای فراوانی دارد ولی در اینجا به شرح و بسط مهم‌ترین مزیت این کارت که پرداخت وام‌های با مبالغ درخور توجه و اقساط بلند مدت آن است می‌پردازیم:

انواع کارت

کارت‌ها در چهار درجه پیش‌بینی‌شده که ارتقای کارت به درجه بالاتر، امتیازات مربوطه را به دنبال خواهد داشت:

  • کارت طلایی
  • کارت برنزی
  • کارت نقره‌ای
  • کارت عادی

نحوه دریافت کارت و ارتقای آن

صدور و ارتقای هر کارت متناسب با امتیاز کسب شده‌ی شما که بر اساس میزان فعالیت‌ها و موفقیت‌های شما در امر فرهنگ و نشر است، می‌باشد؛ در انتشارات پیک مشاور به ۱۲ مورد امتیاز تعلق می‌گیرد که میزان آن در جدول زیر درج شده است:

ردیفعنوانامتیاز
۱چاپ هر عنوان کتاب (چاپ اول)۱۵
۲چاپ هر عنوان کتاب (تجدید چاپ)۲۰
۳کسب جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی۱۰۰۰
۴کسب رتبه‌ی نویسندۀ فعال۱۰۰
۵کسب رتبه‌ی نویسندۀ فرهیخته۲۰۰۰
۷لیسانس۵۰
۸فوق لیسانس۱۰۰
۹دکتری۲۵۰
۱۰درجه دانشیاری۵۰۰
۱۱درجه پروفسوری۱۰۰۰
۱۲مقاله ISI آمریکا۲۰

 

 

 

برای صدور اولین کارت شما که همان کارت عضویت عادی است، ۱۵ امتیاز نیاز است؛ با توجه به جدول فوق، چاپ هر کتاب ۱۵ امتیاز دارد پس با این حساب برای همه‌ی نویسندگان و مترجمان پس از چاپ اولین کتاب آن‌ها، کارت عضویت صادر خواهد شد.

ارتقای کارت عضویت عادی به کارت عضویت برنزی نیازمند کسب ۴۵۰ امتیاز است و به همین ترتیب دریافت کارت عضویت نقره‌ای نیاز به ۸۰۰ امتیاز و دریافت کارت عضویت طلایی نیاز به کسب ۱۲۰۰ امتیاز دارد.

·تسهیلات انواع کارت‌ها:

تسهیلات در حال تدوین و برنامه ریزی است

v خدمات انتشارات پیک مشاور در بازاریابی، معرفی و فروش کتاب شما

هیچ ناشری توانایی پخش یک کتاب ناشناس را در کتاب فروشی‌ها ندارد و فروش هیچ کتابی نیز بدون تلاش و فعالیت‌های خاص قابل تضمین نیست.

پیشنهاد ما به عزیزانی که بدون هیچ‌گونه تجربه و سابقه‌ای و صرفاً به منظور کسب درآمد از طریق چاپ و فروش کتاب به نام خود می‌باشند این است که بدون برنامه ریزی و مشورت با اهل‌فن مبادرت به این کار نکنند و درصورت اطمینان به فروش کتاب خود ابتدا کار خود را با تیراژ پایین شروع نمایند.

هیچ کتابی بدون تقاضای قبلی از طرف مردم حتی به کتاب فروشی‌ها راه پیدا نمی‌کند چه برسد به اینکه بفروش برسد. به‌طورکلی شرایط پخش و فروش کتاب هر نویسنده‌ای شامل دو شیوه کلی است:

· شیوه‌ای که ناشر در آن نقش دارد

انتشارات پیک مشاور با توجه به اینکه خود را فقط در چاپ و تولید کتاب شما سهیم ندانسته و کمک و همراهی با شما را در فروش آثارتان، یکی از وظایف مهم خود می‌داند؛ پس از چاپ کتاب در صورت تمایل پدیدآورندگان خدمات مشاوره‌ای در زمینه بازاریابی و فروش را به شما تقدیم و در این انجام بازاریابی و فروش (نشر کتاب) کنار شما خواهد بود. در اینجا توجه شما را به خلاصه‌ای از این خدمات جلب می‌نماییم:

  • در انتشارات پیک مشاور برای کتاب شما پوستری تمام رنگی طراحی می‌شود و در آن سعی می‌شود که مخاطبان را با موضوع کتابتان، ویژگی‌های محتوایی آن، خلاصه‌ای از مطالب کتاب و طرح جلد کتاب آشنا کند. درصورت تمایل پدیدآورندگان ای پوستر خواهد شد. طراحی و چاپ پوستر برای کتاب دو مزیت مهم دارد:

اول؛ آنکه با این روش شما می‌توانید در هنگام معرفی کتاب خود، به جای هدیه دادن یک جلد از کتابتان، پوستر آن را هدیه دهید و مجبور نباشید که کتاب را مجانی به مصرف کننده بدهید. بدین صورت هر شخصی که واقعاً خواهان خواندن کتاب باشد راهنمایی لازم ارائه خواهد شد.

دوم؛ پوستر به کتاب شما اعتبار و وجهه‌ی خاصی می‌بخشد و از نگاه روانشناسی صنعتی – سازمانی نیز این کار باعث تحریک حس کنجکاوی مخاطب و در نهایت خرید کتاب شما می‌شود. لازم به ذکر است که در اکثر کشورهای پیشرفته جهان، اصولی‌ترین روش برای بازاریابی و تبلیغ یک کتاب تهیه و توزیع پوستر آن است.

سوم؛ شما می‌توانید پوستر طراحی شده را در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از این طریق به معرفی و فروش کتاب کمک شایانی می‌شود.

دیگر خدمات رایگان

از دیگر خدمات رایگان و برجسته‌ی انتشارات پیک مشاور به پدیدآورندگان این است که هرگاه حداقل شش عنوان کتاب به چاپ برسانید از کتاب هفتم به بعد در آخر کتاب‌های پدیدآورندگان، کاتالوگی تمام رنگی شامل طرح جلد و توضیحی از محتوا و ویژگی‌های کتاب‌های شما قرار می‌گیرد؛ این امر، هم باعث معرفی و اطلاع رسانی کتاب‌های دیگر شما به مخاطب می‌گردد و هم اگر مخاطب تحت تأثیر قلم شما قرار گرفته باشد مشتاق به تهیه‌ی کتب دیگر می‌شود.

آمارهای گرفته شده درانتشارات پیک مشاور  نشان داده است که اجرای این روش فروش کتاب‌های یک نویسنده را بیش از ۴۰% افزایش می‌دهد و حتی کتاب‌هایی هم که با اقبال عمومی مناسبی مواجه نگردیده است سرعت فروش بیشتری نسبت به قبل پیدا می‌کند.

  • در انتشارات پیک مشاور درصورت تمایل پدیدآورندگان برای تمام کتاب‌ها کارت قرعه‌کشی در نظر گرفته می‌شود و در هنگام فروش به همراه هر یک جلد کتاب، یک کارت قرعه‌کشی به مخاطب اهدا می‌گردد؛ این قرعه‌کشی به‌صورت ماهانه، فصلی و سالیانه است و جایزه در نظر گرفته شده برای آن از طرف پدیدآورندگان تعیین و ارائه می‌گردد.
  • انتشارات پیک مشاور همواره از کتاب‌های نویسندگان خود یک جلد برای هر یک از ارگان‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و کتابخانه ملی ایران ارسال می‌کند. این اقدام در بعض از موارد منجر به خرید کتاب از طریق سازمان مربوطه می‌گردد.

خرید کتاب توسط این سازمان‌ها نه‌تنها مقدار قابل توجهی از هزینه‌های شما را باز می‌گرداند بلکه معمولاً به علت اینکه کتاب‌های خریداری شده در کتابخانه‌های شهرداری و کتابخانه‌های عمومی سطح کشور پخش می‌گردد باعث جذب سفارشات انبوه از سراسر کشور می‌شود.

  • انتشارات پیک مشاور کتاب شما را در فروشگاه اینترنتی خود و فروشگاه اینترنتی خانه کتاب ایران عرضه می‌کند.
  • مهم‌ترین محل برای عرضه و فروش کتاب، نمایشگاه‌های کتاب هستند؛ بنابر آمار رسمی در هر استانی به طور میانگین ۶ روز نمایشگاه کتاب دایر می‌گردد و فروش نمایشگاه‌ها در حدود ۲۰% تا ۴۵% از کل فروش سال آن استان است که این نشان‌دهنده‌ی اهمیت و جایگاه فروش هر کتابی در نمایشگاه کتاب است.
  • انتشارات پیک مشاور درصورت تمایل شما، با عرضه و فروش کتاب در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی و استانی، قدم کوچکی در معرفی کتاب شما به مخاطبان برخواهد داشت.

شیوه‌ای که پدیدآورنده در آن نقش دارد

شما می‌توانید به روش‌های گوناگونی مستقیماً در روند فروش کتاب خود فعالیت کنید ولی به طور معمول چهار روش زیر نسبت به روش‌های دیگر موفقیت بیشتری به همراه داشته‌اند:

  • تدریس در دانشگاه‌ها، مؤسسات و مدارس:

بسیاری از کتاب‌هایی که در انتشارات پیک مشاور به تجدید چاپ می‌رسند از این دسته هستند؛ معمولاً نویسندگان این کتاب‌ها از مدرسین همان درس هستند و یا طی توافقی با سایر اساتید دانشگاه‌ها، مؤسسات و مدارس کتاب آن‌ها به عنوان منبع درسی معرفی می‌گردد.

بنابر آمار کنونی کتاب‌های درسی که با این روش به فروش می‌رسند به طور میانگین ۱۳۰۰ جلد در سال به چاپ می‌رسند که این تیراژ، رقم قابل قبول و توجیه‌پذیری در زمینه‌ی موفقیت اقتصادی کتاب است.

  • عضویت در گروه‌ها و انجمن‌ها:

تاکنون در انتشارات پیک مشاور نویسندگان کتاب‌های عمومی مخصوصاً کتاب‌های ادبی و شعر از این روش بهره جسته‌اند؛ معمولاً در این گروه‌ها افراد جهت تقویت روحی از یکدیگر حمایت می‌کنند و آثار یکدیگر را خریداری می‌کنند.

بنابر تجربه‌ی ما نویسندگانی که از این طریق مبادرت به فروش کتاب‌هایشان می‌نمایند آثار خود را در تیراژی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ جلد به چاپ می‌رسانند؛ این نویسندگان فعال و خوش ذوق پس از اتمام تیراژ خود به جای تجدید چاپ آن، کتاب جدیدی را به چاپ می‌رسانند.

  • بازاریابی در گروه‌ها و محیط‌های مجازی (شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها):

مدت زمان زیادی نیست که نویسندگان خلاق انتشارات پیک مشاور از این طریق نسبت به معرفی و فروش کتاب خود مبادرت ورزیده‌اند.

  • بازاریابی مستقیم و بی واسطه‌ی نویسنده از کتاب‌فروشی‌ها:

کتاب فروشی‌ها اصلاً میانه‌ی خوبی با قبول کتاب‌های ناشناخته از مراکز پخش ندارند ولی از طرف دیگر بنا به دلایلی مایل به قبول امانی (به‌صورت امانت) کتاب از جانب نویسنده هستند و چنانچه نویسنده‌ای در پخش و بازاریابی مستقیم کتاب خود فعالیت نماید موفق به توزیع کتاب خود در سطح کتاب‌فروشی‌ها می‌شود.

در صورتی که قلم شما به معنای واقعی خوب و روان باشد و موضوع کتابتان نیز برای خوانندگان جذاب باشد موفقیت زود هنگام کتاب شما با این روش قطعی است و در مدت زمان کوتاهی کتاب‌فروشی‌ها و مراکز پخش هستند که خود به دنبال کتاب شما خواهند آمد؛ امروزه نویسندگان مستعد بسیاری را می‌شناسیم که با تحمل سختی‌ها و مشقت فراوان کتاب خود را با این روش معروف و پرفروش کرده‌اند.

هزینه چاپ کتاب و ارایه تسهیلات وام چاپ کتاب

مدت زمان چاپ کتاب

نشر الکترونیکی

چاپ و نشر اقساطی کتاب