تغییر کردن

هفت دلیلی که الان زمان به جلو حرکت کردن و در آغوش گرفتن تغییر است

 

تغییر کردن

هفت دلیلی که الان زمان به جلو حرکت کردن و در آغوش گرفتن تغییر است

تغییر کردن بخشی از فرآیند نیست، خود فرآیند است. خبر بد: هیچ‌چیز همیشگی نیست. خبر خوب: هیچ‌چیز همیشگی نیست

امروز با کمک یک دوست، برایان گاردنر اولین طراحی برای ایجاد یک تغییر در وب‌سایت‌مان بعد از ۱۰ سال صورت گرفت.

بله، ده سال!

اگر به این فکر می‌کنید اینترنت و تکنولوژی چقدر در این ده سال اخیر به سرعت بالغ شده است دیگر برای‌تان جای تعجب نخواهد بود که چرا ما سایت‌مان را زودتر به روز‌رسانی نکردیم.

تمام جزئیات به کنار (البته کلی جزئیات وجود دارد)، پاسخ این است: مقاومت به تغییر!

مقاومت به تغییر

قطعاً در گذشته ما درباره اولویت‌گذاری کردن بارها و بارها موعظه شده‌ایم. و بله، سایت ما خراب نشد و ما هم قطعاً فکر نکردیم که باید آن را تعمیر کنیم. اما این توجیهات منطقی این حقیقت را می‌پوشاند که ما در منطقه آرامش خود گیر کرده‌ایم. اما نهایتاً توانستیم این توجیهات را کنار گذاشته و امروز صبح سایت جدیدمان را بارگذاری کنیم. در خصوص هم زمانی این ایمیل کاری نتوانستم کنم، تنها کاری که از دست ما بر می‌آمد قدردانی بود. این ایمیل درست در زمانی که می‌بایست برای من ارسال شد:

«من فقط می‌خواستم یک متن کوتاه تشکر برای شما بفرستم. امروز درست یک سال می‌شود که من غذا خوردن را اصلاح کرده‌ام و به صورت منظم ورزش می‌کنم که همان‌ روز که می‌دانید سال‌ها در برابرش مقاومت می‌کردم. سال گذشته در همین زمان ۱۴۱ کیلوگرم وزن داشتم. وقتی وزنم را بر روی ترازوی مطب دکتر دیدم زمانی بود که متوجه شدم باید تغییر کنم. 

بعد از استفاده کردن از مربیگری واقعاً ضروری شما و آنجل، یک سال تمرین کردن و بدون استفاده از قرص‌های رژیمی یا حلقه‌های معدوی یا هر چیز دیگر، برای چکاپ سالانه به مطب دکتر رفتم؛ وزنم به ۹۰ کیلوگرم رسیده بود. دکترم گفت : می‌دانی، تغییر به سبک زندگی مثبتت، حداقل ۱۰ سال به امیدت به زندگی اضافه کرد. دختر ۹ ساله‌ام که با من آمده بود دستم را سفت گرفت و گفت: من خوشحالم که می‌توانم ۱۰ سال بیشتر کنارت باشم پدر!»

ریسک زندگی

حقیقت این است که زندگی یک ریسک است. شادی یک ریسک است. اگر گاهی اوقات نترسید کارها را به درستی انجام نخواهید داد. درباره اشتباهات و شکست‌ها فکر نکنید و چیز‌هایی نگران باشید که آن‌ها کنار گذاشته‌اید که حتی امتحان‌شان هم نکرده‌اید.در مورد زندگی‌ فعلی‌تان نگران باشید و فرصت‌هایی که از بودن در منطقه آرامش خود از دست می‌دهید.

به خودتان اجازه دهید که یکی از افرادی باشید که از اشتباه انجام دادن کاری جان سالم به در برده‌اند، به خودتان اجازه دهید اشتباه کنید اما از اشتباهات خود بیرون بروید و باعث رشد و قدرت گرفتن شخصیت‌تان شوید.

این چیزی است که من برای خودم و آنجل آرزو می‌کنم و چیزی خواهد بود که برای شما هم آرزو می‌کنم.

به طور کلی در اینجا دلایلی را معرفی خواهیم کرد که نشان می‌دهد اکنون زمانی است که باید تغییرات را با آغوش باز پذیرا شویم و به جلو حرکت کنیم…

  • هر چیزی قابل تغییر است، چه این تغییر را بپذیرید یا خیر.

اگر هیچ‌چیز قابل تغییر نبود، هرگز صبح روز بعد طلوع خورشیدی هم وجود نداشت. بیشتر ما کاملاً راحت هستیم در حالی که کل دنیای اطرافمان مدام در حال تغییر است. پذیرفتن این موضوع برای خوشحالی و موفقیت کلی ما حیاتی است. چون تنها در صورتی که تغییر کنیم، رشد خواهیم کرد و دنیایی را خواهیم دید که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم ممکن باشد. و فراموش نکنید صرف نظر از این که چقدر موقعیت کنونی خوب یا بد است، این موقعیت تغییر خواهید کرد. این تنها چیزی است که نمی‌توانید بر رویش حساب کنید. پس آن را به آغوش بگیرید و باور داشته باشید که تغییرات همیشه بر اساس دلیلی هستند. هیچ گاه در ابتدا آسان و واضح نیستند اما در انتها ارزش خواهند داشت.

  • هنوز کلی از زندگی باقی مانده است

هیچ وقت برای زندگی کردن به طوری که احساس غرور کنید دیر نیست. اگر از این مطلب هیچ‌چیز امروز یاد نمی‌گیرید این موضوع را فرا بگیرید. ما فقط یک بار زمان حال را خواهیم داشت و می‌توانیم آن را به لحظه‌ای فوق‌العاده تبدیل کنیم. امروز همان روز است. هیچ محدودیت سنی در ایجاد تغییر در مسیر زندگی‌ وجود ندارد. صادقانه بگویم، هیچ وقت نه خیلی دیر و نه خیلی زود است که تبدیل به کسی شوید که قابلیتش را دارید.

هیچ زمان ایده‌آلی وجود ندارد. شما به سادگی می‌توانید هر وقت که خواستید شروع و متوقف کنید. می‌توانید تغییر کنید یا در این حالت باقی بمانید. می‌توانید از امروزتان به بهترین یا بدترین نحو استفاده کنید. این به عهده خود شماست پس از آن بهترین استفاده را بکنید. کارهایی کنید که شما را از جا بپراند. حس‌هایی را تجربه کنید که هیچ‌گاه قبلاً نداشته‌اید. زمان‌تان را با افرادی بگذرانید که به شما کمک می‌کنند رشد کنید. زندگی‌ای داشته باشید که به آن افتخار کنید. و اگر حس می‌کنید این طور نیست، این شجاعت را به خودتان بدهید که چیز‌ها را تغییر دهید.

  • با ایستادن در یک جا هرگز رشد نخواهید کرد

وقتی چیز‌ها در زندگی‌تان مطابق میل‌تان جمع نمی‌شوند زمانی است که باید آن‌ها را کم کنید. گاهی اوقات باید اجازه دهید چیز‌ها بروند تا رشد کنید. شما هرگز نمی‌توانید اقیانوس‌های جدیدی را کشف کنید در حالی که حاضر نیستید دید قدیمی و آشنای خود به خط ساحلی را از دست بدهید. شجاع باشید، ارزش‌های خود را دنیال کنید. به الهامات درونی‌تان گوش دهید. کسی که هیچ‌ کاری نمی‌کند به شما درس‌هایی خواهد داد که خودش انجام می‌دهد.

  • گذشته هرگز تغییر نمی‌کند

شما می‌توانید ساعت‌ها، روز‌ها، هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها تنها در یک اتاق تاریک بنشینید و بار‌ها و بار‌ها گذشته را تحلیل کنید و سعی کنید همه چیز را در کنار هم بگذارید و توجیه کنید که چه اتفاقی می‌توانست یا باید اتفاق می‌افتاد. یا می‌توانید همه چیز را در تاریکی رها کنید و از درب جلویی به سمت نور خورشید خارج شوید تا کمی هوای تازه بخورید.

  • نگه داشتن یک درد قدیمی برای آزار رساندن به خود

گذشته به شما قدرت و خردی را داده است که اکنون دارا هستید، پس آن را جشن بگیرید. نگذارید مدام تکرار شود. تکرار کردن یک خاطره دردناک در سرتان نوعی خودآزاری است. افکار سمی یک زندگی سمی ایجاد می‌کنند. با خودتان و گذشته‌تان صلح برقرار کنید. وقتی افکار خود را درمان می‌کنید، سلامتی شادی‌تان را تضمین خواهید کرد.

پس از تمرکز کردن بر روی مشکلات قدیمی و چیز‌هایی که در آینده آن‌ها را نمی‌خواهید دست بردارید. هر چه بیشتر درباره‌شان فکر کنید، بیشتر چیز‌هایی که از آن‌ها می‌ترسید را در تجربیات روزمره‌تان جذب خواهید کرد. شما تبدیل به بدترین خاطره‌تان خواهید شد.

  • به جلو حرکت کردن ایجاد تغییرات مثبت می‌کند

شما ممکن است همه را متهم کنید و فکر کنید: «منِ بیچاره! چرا همه ی چیزهای افتضاح باید برای من اتفاق بیفتد؟» اما تنها چیز مشترکی که همه این سناریو‌ها با هم دارند شما هستید. و این خبر خوبی است چون شما قدرت این را دارید که همه چیز را تغییر دهید یا حتی نحوه فکر کردن‌تان را درباره مسائل عوض کنید. یک چیز قدرتمند درباره تسلیم تغییرات شدن و به آغوش گرفتن آن‌ها وجود دارد: این باعث رشد شخصیت و تحول درونی‌تان می‌شود.

  • فرصت‌های جدید بیرون منتظر شما هستند

هیچ کسی در زندگی بدون چالش و مشکلات نیست. همانند این که هیچ کسی در زندگی نیست که کسی را که دوست داشته ، از دست داده باشد. چیزی که احتیاج داشته یا حتی چیزی که فکر می‌کرده می‌خواسته است آن‌گونه باشد. اما همین آزمون‌ها هستند که ما را قوی‌تر می‌کنند و کمک می‌کنند در آینده بتوانیم به جلو حرکت کنیم.

این فرصت‌ها را در آغوش بگیرید. وارد روابط جدید شوید و در موقعیت‌های جدید قرار بگیرید. بدانید که دارید محدوده‌های ناشناسی را تجربه و ریسک می‌کنید. آماده باشید تا یاد بگیرید. برای یک چالش آماده باشید و آماده باشید که چیز جدیدی را تجربه کنید یا کسی را ملاقات کنید که ممکن است زندگی‌تان را برای همیشه تغییر دهد.

نوبت شماست…

چه تغییراتی می‌خواهید در زندگی‌تان ایجاد کنید؟ از چه چیز‌های باید در زندگی بگذرید؟ این چیزها را به این فهرست اضافه کنید.

راستی از سایت جدیدمان خوشتان می‌آید؟ از شما سپاسگزار خواهیم بود اگر نظرات‌تان را برای ما ارسال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *