اگر قصد دارید خدمات فوقالعاده ارائه دهید، رضایت مشتریان را بالا ببرید. به جایی برسید که کار رقیبان خیلی سخت شود؛ سعی کنید بر این ۴ عامل موثر در ارائه خدمات فوق العاده تمرکز کنید و مدام در حال بهبود آنها باشید تا خدمات فوقالعاده را ارائه دهید
اولین عامل ارائه خدمات فوق العاده: بینقص بودن محصول
اولین عامل در ارائه خدمات فوقالعاده این است که محصولمان بینقص باشد و همیشه در حال بهبود آن باشیم. مشتریان همیشه دنبال محصولات جایگزین هستند. اگر بهترین محصول دنیا را داشته باشید و کاملاً راضی باشند، مطمئن باشید بازهم دنبال گزینه ارزانتر، بهتر و باکیفیتتری هستند. محصول جدید را جایگزین محصول شما میکنند. امروز با آسان شدن جستجو در اینترنت، نمیتوانید کسی را وادار کنید مشتری همیشگی شما باشد.
بنابراین روی محصولات خود به صورت مداوم کار کنید تا همیشه بهترین گزینه برای مشتریان باشید.
دومین عامل ارائه خدمات فوق العاده: دقت و توجه در تحویل محصول
دومین عامل در ارائه خدمات فوقالعاده این است که در تحویل محصول دقت و توجه کافی داشته باشیم. حتی فردی که محصول را تحویل میدهد خیلی مهم است. نوع بستهبندی بسیار مهم است. لحاظ کردن تمام موارد برای اینکه محصول در مسیر ارسال آسیب نبیند، ارزش کارتان را بالا خواهد برد. اگر شما بینقصترین و عالیترین محصول دنیا را داشته باشید و یک کارمند بداخلاق و نامناسب را برای تحویل آن انتخاب کنید، مطمئن باشید که کارتان زیر سؤال خواهد رفت.
بنابراین احساسی که در مشتری هنگام تحویل محصول ایجاد میشود در خدمات فوق العاده بسیار تعیینکننده است. میتواند مشخص کند که مشتری باز هم از شما خرید خواهد کرد یا خیر؟
سومین عامل ارائه خدمات فوق العاده:تحویل به موقع
سومین عامل در ارائه خدمات فوقالعاده «تحویل به موقع» میباشد. اگر محصولتان عالی باشد ولی به موقع تحویل داده نشود ارزش کارتان از بین میرود. اگر قول دادهایم که رأس ساعت خاصی محصول تحویل داده شود، به هر قیمت ممکن سعی کنیم دقیقاً در همان روز و در همان ساعت محصول را تحویل دهیم.
چهارمین عامل ارائه خدمات فوق العاده: حل مؤثر
چهارمین عامل در ارائه خدمات فوقالعاده «حل مؤثر مشکلات» است که معمولاً توجه کافی به آن نمیکنیم.
در بهترین کسبوکارها همیشه مشکلاتی ایجاد میشود و مشتری اعتراضاتی دارد. کسبوکارهای فوقموفق برای رفع این مشکلات از قبل فکر کردهاند. مثلاً هتل ریتز کارلتون به هر کارمند خود اجازه داده است تا ۲۰۰۰ دلار با تشخیص خود خرج کند تا رضایت مشتری را جلب کند.
وجود مشکل در محصول خیلی بد است؛ ولی اگر به سرعت به آن رسیدگی شود منجر به فاجعه نخواهد شد.بدترین حالت آن است که در محصول مشکلی وجود دارد و کسبوکار ارائه دهنده آن پاسخگو نیست.
بنابراین اگر میخواهیم رضایت مشتریان را افزایش دهیم و خدمات فوقالعاده را ارائه دهیم باید با همکاران خود جلساتی بگذاریم و در مورد این ۴ عامل ارائه خدمات فوق العاده صحبت کنیم و ببینیم که چگونه میتوانیم آنها را بهبود ببخشیم..
اگر قصد دارید خدمات فوقالعاده ارائه دهید، رضایت مشتریان را بالا ببرید. به جایی برسید که کار رقیبان خیلی سخت شود؛ سعی کنید بر این ۴ عامل موثر در ارائه خدمات فوق العاده تمرکز کنید و مدام در حال بهبود آنها باشید تا خدمات فوقالعاده را ارائه دهید
اولین عامل در ارائه خدمات فوقالعاده این است که محصولمان بینقص باشد و همیشه در حال بهبود آن باشیم. مشتریان همیشه دنبال محصولات جایگزین هستند. اگر بهترین محصول دنیا را داشته باشید و کاملاً راضی باشند، مطمئن باشید بازهم دنبال گزینه ارزانتر، بهتر و باکیفیتتری هستند. محصول جدید را جایگزین محصول شما میکنند. امروز با آسان شدن جستجو در اینترنت، نمیتوانید کسی را وادار کنید مشتری همیشگی شما باشد.
بنابراین روی محصولات خود به صورت مداوم کار کنید تا همیشه بهترین گزینه برای مشتریان باشید.
دومین عامل ارائه خدمات فوق العاده: دقت و توجه در تحویل محصول
دومین عامل در ارائه خدمات فوقالعاده این است که در تحویل محصول دقت و توجه کافی داشته باشیم. حتی فردی که محصول را تحویل میدهد خیلی مهم است. نوع بستهبندی بسیار مهم است. لحاظ کردن تمام موارد برای اینکه محصول در مسیر ارسال آسیب نبیند، ارزش کارتان را بالا خواهد برد. اگر شما بینقصترین و عالیترین محصول دنیا را داشته باشید و یک کارمند بداخلاق و نامناسب را برای تحویل آن انتخاب کنید، مطمئن باشید که کارتان زیر سؤال خواهد رفت.
بنابراین احساسی که در مشتری هنگام تحویل محصول ایجاد میشود در خدمات فوق العاده بسیار تعیینکننده است. میتواند مشخص کند که مشتری باز هم از شما خرید خواهد کرد یا خیر؟
سومین عامل ارائه خدمات فوق العاده:تحویل به موقع
سومین عامل در ارائه خدمات فوقالعاده «تحویل به موقع» میباشد. اگر محصولتان عالی باشد ولی به موقع تحویل داده نشود ارزش کارتان از بین میرود. اگر قول دادهایم که رأس ساعت خاصی محصول تحویل داده شود، به هر قیمت ممکن سعی کنیم دقیقاً در همان روز و در همان ساعت محصول را تحویل دهیم.
چهارمین عامل ارائه خدمات فوق العاده: حل مؤثر
چهارمین عامل در ارائه خدمات فوقالعاده «حل مؤثر مشکلات» است که معمولاً توجه کافی به آن نمیکنیم.
در بهترین کسبوکارها همیشه مشکلاتی ایجاد میشود و مشتری اعتراضاتی دارد. کسبوکارهای فوقموفق برای رفع این مشکلات از قبل فکر کردهاند. مثلاً هتل ریتز کارلتون به هر کارمند خود اجازه داده است تا ۲۰۰۰ دلار با تشخیص خود خرج کند تا رضایت مشتری را جلب کند.
وجود مشکل در محصول خیلی بد است؛ ولی اگر به سرعت به آن رسیدگی شود منجر به فاجعه نخواهد شد.بدترین حالت آن است که در محصول مشکلی وجود دارد و کسبوکار ارائه دهنده آن پاسخگو نیست.
بنابراین اگر میخواهیم رضایت مشتریان را افزایش دهیم و خدمات فوقالعاده را ارائه دهیم باید با همکاران خود جلساتی بگذاریم و در مورد این ۴ عامل ارائه خدمات فوق العاده صحبت کنیم و ببینیم که چگونه میتوانیم آنها را بهبود ببخشیم.